Administrator nieruchomości
Administrator to stanowisko podporządkowane - Zarządowi Wspólnoty Mieszkaniowej
jako pracownik na umowę o prace lub umowę zlecenie.

Za całokształt jego działalności odpowiada Zarząd Wspólnoty nawet jeśli osoba wykonująca
tę czynność posiada licencje zarządcy.
Ustawa o zarządzaniu nieruchomościami określa, że nieruchomościami mogą zarządzać
sami właściciela po przez zarząd lub licencjonowany zarządca, natomiast administrator
jest stanowiskiem podporządkowanym w hierarchii zawsze pracodawcy bez obowiązku
posiadania licencji.
Do podstawowych obowiązków administratora należy:
- Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad pracą dozorcy i kontrola stanu sanitarno-porządkowego
posesji wspólnoty wraz z ogrodem.
- Dokonywanie systematycznych przeglądów budynku, składanie sprawozdań z tych czynności
oraz kontrolowanie jakości usług w zakresie wywozu nieczystości, wodno-kanalizacyjnych,
dostawy energii cieplnej, elektrycznej.
- Zgłaszanie drobnych napraw i prac remontowych Zarządowi Wspólnoty Mieszkaniowej
oraz potwierdzanie odbioru tych prac pod warunkiem, że rodzaj prac nie wymaga uprawnień
budowlanych.
- Prowadzenie dziennika korespondencji, kompletowanie dokumentów Wspólnoty.
- Prowadzenie kasy Wspólnoty i przyjmowanie wpłat mieszkańców, sporządzanie raportów
kasowych, odprowadzanie gotówki do banku.
- Sporządzanie list dokumentów księgowych, wykazów bankowych, rejestru przelewów przygotowywanych
dla biura rachunkowego.
- Sporządzanie wykazów płatników podatków od posiadania psów, a także wymaganych w
tym zakresie dokumentów.
- Przestrzeganie przepisów BHP i ppoż.
|